Przygotowanie ogłoszenia o poszukiwaniu pracy

Print Drukuj

Przygotowanie własnej oferty pracy stanowi skuteczny sposób na znalezienie zatrudnienia. Ofertę można składać bezpośrednio pracodawcom, w prasie lub na tablicach ogłoszeń, co zazwyczaj jest bezpłatne. Oferta w prasie powinna być zwięzła i zawierać podstawowe informacje, takie jak imię osoby poszukującej, rodzaj pracy oraz dane kontaktowe.

Przykład oferty to: "Ambitna, fachowa księgowa podejmie pracę, tel: 222 111 000". Na tablicy ogłoszeń oferta może być nieco dłuższa, ale również musi być komunikatywna; przykładowa treść to: "Ambitna, fachowa księgowa ze znajomością programów Symfonia i Płatnik, podejmie pracę w dziale finansowo-kadrowym, tel: 223 110 001". Oferty pracy można umieszczać na dostępnych tablicach, tablicach agencji informacyjnych, czy w innych wskazanych miejscach.

Własną ofertę można przesyłać pocztą, mailem lub składać osobiście. Oferta składana u pracodawcy powinna być czytelna, konkretna, związana z wymaganiami stanowiska oraz jasno określać umiejętności kandydata. W pisaniu e-maila warto używać oficjalnego adresu, załączać dokumenty aplikacyjne oraz stosować zasadę: jeden e-mail do jednego pracodawcy.

E-mail powinien zawierać krótkie wprowadzenie oraz dane kontaktowe, a jego ton powinien być formalny i uprzejmy. Przykład e-maila ilustruje odpowiednią formę i zasady prowadzenia korespondencji związanej z aplikacją o pracę.

Skutecznym sposobem znalezienia pracy może być przygotowanie własnej oferty. Możesz ją złożyć bezpośrednio u pracodawcy, zamieścić w prasie lub na tablicy ogłoszeń. W większości  gazet i portali internetowych możesz zrobić to bezpłatnie.

Oferta zamieszczona w prasie lub na tablicy ogłoszeń musi zawierać następujące informacje:
  • Kto poszukuje pracy?
  • Jakiej pracy poszukuje?
  • Jak się z nim skontaktować?
Oferta zamieszczona w prasie wymaga bardzo skrótowej formy:
 
Ambitna, fachowa księgowa podejmie pracę,  tel:222 111 000

Oferta zamieszczana na tablicy ogłoszeń może być nieco obszerniejsza, choć również powinna być zwięzła i komunikatywna:
 
Ambitna, fachowa księgowa ze znajomością prowadzenia ksiąg przychodu i rozchodu, obsługi komputera oraz programów Symfonia i Płatnik, podejmie pracę w dziale finansowo-kadrowym.
tel.: 223 110 001
 
Oferty można umieścić:
  • na ogólnie dostępnych tablicach,
  • na tablicach prywatnych agencji informacyjnych,
  • w innych wyznaczonych miejscach.
Własną ofertę pracy można wysłać:
  • pocztą,
  • e - mailem,
  • złożyć osobiście.
Oferta składana u pracodawcy musi być:
  • czytelna,
  • zwięzła, konkretna
  • określać twoje umiejętności
  • wiązać się ze stanowiskiem, o które się ubiegasz.

Jak wysłać e-maila?

  • Używaj oficjalnego adresu, zawierającego Twoje imię i nazwisko
  • Załącz dokumenty aplikacyjne
  • Stosuj zasadę: jeden e-mail do jednego pracodawcy
  • Zredaguj krótką informację o tym, dlaczego piszesz, co wysyłasz i jak można się z Tobą skontaktować
  • Pamiętaj o formalnym języku i zwrotach grzecznościowych
Przykład e-maila:

Szanowni Państwo,

         W odpowiedzi na ogłoszenie zamieszczone na stronie www.pracuj.pl dotyczące rekrutacji na stanowisko przedstawiciela handlowego nr ref. 324 przesyłam swoje dokumenty aplikacyjne. Jestem zainteresowany podjęciem tego typu pracy i spełniam w większości określone wymogi (wykształcenie handlowe, prawo jazdy, umiejętność prowadzenia negocjacji).

Jeśli uznają Państwo, że jestem właściwym kandydatem na oferowane stanowisko, proszę o kontakt telefoniczny pod nr: 821-412-003 lub mailowy.

Z wyrazami szacunku  
Jan Niezbędny
Informacje o publikacji dokumentu