Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Print Drukuj

Deklaracja dostępności

Powiatowy Urząd Pracy Łódź-Wschód zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Powiatowego Urzędu Pracy Łódź-Wschód.

Deklaracja dostępności dotyczy strony lodz-wschod.praca.gov.pl

Data publikacji strony internetowej: . Data ostatniej istotnej aktualizacji: .

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

  • filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
  • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
  • formularz kontaktowy nie posiada dowiązanych etykiet tekstowych.
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Lechosław Świerczyński, sekretariat@puplodz.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 42 253-15-00. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny zrealizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna dla siedziby w Łodzi przy ul. Częstochowskiej 40/5


Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.


Wejście do budynku Urzędu znajduje się od ul. Częstochowskiej (drzwi otwierane automatycznie) i od ul. Milionowej. Wejścia bez barier architektonicznych. Wejścia są ogólnodostępne w godzinach pracy Urzędu. Wejścia nie są zabezpieczone bramkami.


Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.


Budynek Urzędu jest jednopiętrowy. Schody prowadzące na pierwsze piętro zostały wyposażone w poręcz. Budynek posiada windę dostępną od strony wejścia przy ulicy Milionowej. Na korytarzach na pierwszym pietrze znajdują się schody wyposażone w poręcze i oraz podjazdy dla wózków. W budynku znajdują się toalety dla osób niepełnosprawnych (na parterze i I piętrze) wyposażone w instalację alarmową (możliwość wezwania pomocy przez osobę niepełnosprawną).

Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla, nie ma również druku powiększonego dla osób niewidomych i słabowidzących. Wewnątrz budynku występuje oznaczenie kontrastowe w obrębie schodów (pasy kontrastowe). W Urzędzie nie jest możliwa komunikacja za pomocą pętli indukcyjnej. Informacja o rozkładzie pomieszczeń zapewniona jest w sposób wizualny (tablice informacyjne). Nad drzwiami wejściowymi od ul. Milionowej umieszczony jest znacznik systemu TOTUPOINT naprowadzający za pomocą dźwięku osoby niewidome i słabowidzące.


Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.


Przed wejściem do budynku od strony ul. Częstochowskiej zostało wydzielone 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Przed wejściem od strony ul. Milionowej są 2 takie miejsca.


Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.


Osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym i psem przewodnikiem ma prawo wstępu do pomieszczeń w budynku Urzędu.


Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.


Można skorzystać z usługi tłumacza języka migowego po zgłoszeniu takiej potrzeby w terminie trzech dni przed planowaną wizytą.


Dostępność architektoniczna dla siedziby w Koluszkach przy ul. Brzezińskiej 36


Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.


Wejście do budynku Urzędu po schodach wyposażonych w poręcze oraz przez pochylnię  dla wózków również wyposażoną w poręcze. Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy Urzędu. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.


Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.


Budynek Urzędu jest jednopiętrowy. Schody prowadzące na pierwsze piętro zostały wyposażone w poręcz. Budynek nie posiada windy. Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze, gdzie odbywa się obsługa interesantów. W budynku na parterze znajduje się toaleta dla osób niepełnosprawnych.


Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.


W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla, nie ma również druku powiększonego dla osób niewidomych i słabowidzących. Wewnątrz budynku występuje oznaczenie kontrastowe w obrębie schodów (pasy kontrastowe). W Urzędzie nie jest możliwa komunikacja za pomocą pętli indukcyjnej. Informacja o rozkładzie pomieszczeń zapewniona jest w sposób wizualny (tablice informacyjne).


Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.


Brak wydzielonego miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych.


Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.


Osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym i psem przewodnikiem ma prawo wstępu do pomieszczeń w budynku Urzędu.


Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

​​​​​
Można skorzystać z usługi tłumacza języka migowego po zgłoszeniu takiej potrzeby w terminie trzech dni przed planowaną wizytą.

Informacje o publikacji dokumentu